Nowa mieszanka mineralno-asfaltowa ma zbliżone właściwości do tradycyjnego asfaltu naftowego

Komfort jazdy się nie zmieni, bo nowa mieszanka mineralno-asfaltowa ma zbliżone właściwości do tradycyjnego asfaltu naftowego. Droga, którą większość kierowców zna i z której korzysta, powstaje w wyniku przetwarzania ropy naftowej i stanowi jedną z jej najniższych i najgęstszych frakcji. W czystej postaci nie nadaje się do wykładania powierzchni, gdyż zmieniałby swoją strukturę i elastyczność pod wpływem warunków atmosferycznych. Jednym z najczęściej wykorzystywanych produktów do budowy dróg jest asfalt na zimno, który stanowi nowoczesną mieszankę, stosowaną na zimno do napraw ubytków w jezdniach, chodnikach czy na placach parkingowych. Intensywna eksploatacja dróg przez samochody osobowe i ciężarowe przyczynia się do szybkiego niszczenia powierzchni. Powstałe w ten sposób pęknięcia czy dziury o różnej średnicy, stwarzają przede wszystkim zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego, a także dla konstrukcji pojazdów.

Co ważne, węglowodory zawierały także większą niż zwykle liczbę atomów tlenu, co sprzyjało rozpuszczalności związku. Przyjrzeliśmy się wodzie i stwierdziliśmy, że są tam wszystkie te związki, które pochodzą z ropy naftowej i prawdopodobnie są toksyczne. Odkryliśmy również, że z czasem wypłukuje się więcej związków – mówi chemik Sydney Niles z FSU. Ministerstwo Klimatu i Środowiska otworzyło prawną furtkę, która ma umożliwić wykorzystanie tzw. To po prostu zerwany z nawierzchni asfalt, który do tej pory trzeba było wyrzucić.

W asortymencie Bitumer znajdują się materiały budowlane, artykuły wykończeniowe i dekoracyjne, wyposażenie łazienek i kuchni, elektronarzędzia, a także artykuły związane z ogrodem i otoczeniem domu. Asfalt „na ciepło” obniża o 30 stopni C temperaturę ułożenia nawierzchni drogi, co oprócz zmniejszenia wpływu na środowisko, oszczędza zużycie energii i zmniejsza ślad węglowy, a ponadto poprawia trwałość drogi. Spółka reklamująca swój nowy produkt w Internecie może skorzystać z ulgi na ekspansję.

Istnieje ryzyko, że wytwarzane w procesie podgrzewania plastiku gazy są rakotwórcze. Firma Bitumer jako pierwsza w tym kraju zaczęła kłaść składający się częściowo z plastiku materiał na jezdnię. Dwulitrowych butelek po mleku, pochodzących z wysypisk śmieci.